دسته‌بندی نشده

آینده HEVs (خودروهای الکتریکی هیبریدی) چیست؟

آینده-HEVs-(خودروهای-الکتریکی-هیبریدی)-چیست؟

خودروهای الکتریکی هیبریدی به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای خودروهای موتور احتراقی معرفی شدند. اگرچه آنها به طور محکم در ذهن مصرف کنندگان جا افتاده اند، فروش آنها در سطح متوسطی باقی می ماند. چه چیزی می تواند بر بازار تأثیر بگذارد و چرا هنوز حذف این بخش از صنعت خودرو مناسب نیست؟

راه حل های مدرن خودرو باید در درجه اول بر موضوع رانندگی زیست محیطی تمرکز کنند. خودروهای هیبریدی گام مهمی در مسیر تردد زمینی «سبز» هستند.

خودروی هیبریدی چیست؟ HEV چگونه کار می کند؟

مخفف HEV را می توان به عنوان خودروی الکتریکی هیبریدی درک کرد. خودروهای این نوع با ترکیبی از یک موتور احتراقی با نوآوری های سازگار با محیط زیست همراه هستند. خودروی هیبریدی کلاسیک از مکانیسم‌هایی استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا مقادیر نسبتا کمی انرژی را ذخیره کند و در هنگام رانندگی، به‌ویژه در هنگام شتاب‌گیری، در صورت نیاز از آن استفاده کند. یک موتور الکتریکی اضافی پشتیبانی عالی از سیستم احتراق را فراهم می کند – صرف نظر از نوع سوختی که توسط آن نیرو می گیرد.

این راه حل به این معنی است که وقتی نیاز به نیروی اضافی بیشتر است، می توان با استفاده از منابع الکتریکی موجود، خودرو را به طور قابل توجهی دوستدار محیط زیست کرد. در نتیجه، احتراق می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. در عین حال، لازم نیست یک پیشرانه مستقل آماده شود که به خودرو اجازه دهد مستقل از موتور «پیش‌فرض» حرکت کند، همانطور که در هیبریدی‌های پلاگین (PHEV) وجود دارد.

بیشترین تفاوت در نیروهای وارد بر خودرو هنگام ترمزگیری وجود دارد. این زمانی است که خودروی هیبریدی بخشی از انرژی جنبشی را “بازیابی” کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. هنگام شتاب گیری، فرآیند مخالف انجام می شود – در این حالت انرژی ذخیره شده در باتری آزاد می شود. کارایی و پشتیبانی زیست محیطی رانندگی یک خودروی هیبریدی به شدت به سبک رانندگی بستگی دارد.

تفاوت بین خودروهای الکتریکی هیبریدی چیست؟ HEVS VS PHEVS

یک HEV کلاسیک راه حل بسیار ارزان تری برای تولید نسبت به یک خودروی هیبریدی پلاگین است. این امکان کاهش بسیار موثر مصرف سوخت را در طول رانندگی روزمره، به ویژه در شرایط شهری فراهم می کند. اثربخشی HEV ها بستگی به شرایطی دارد که راننده در آن سفر می کند. در بحث تفاوت‌های بین این نوع خودروها، نحوه عملکرد آنها در ذهن مصرف‌کننده و چگونگی تبدیل تفاوت‌های طراحی به نگرش مصرف‌کننده نسبت به این راه‌حل‌ها نیز مهم است.

آیا یک خودروی الکتریکی کلاسیک هیبریدی بیشتر از یک PHEV در ذهن مشتری تثبیت شده است؟
پلاگین‌های سبز رنگ نیز در آگاهی مصرف‌کننده وجود دارند اما برچسب قیمت بالاتری دارند. این می تواند مانعی موثر برای بسیاری از افراد علاقه مند به راه حل های سبز باشد. با این حال، به نظر می رسد مصرف کننده ای که درک اولیه از نحوه کار HEV ها دارد، از راه حل های PHEV نیز قدردانی می کند. نوع پلاگین امکان رانندگی در مسافت های کوتاه را تنها با استفاده از یک موتور الکتریکی ارائه می دهد که باعث می شود با خودروهای برقی محبوب همراه شود. با این حال، این راه حل ها به طور قابل توجهی از نظر اصول عملیاتی اساسی خود متفاوت هستند و ارزیابی انتظارات و نقاط مشترک در نیازهای گروه های هدف HEV و PHEV را دشوار می کند.

چرا توسعه بازار HEV مهم است و چشم انداز رشد فروش چیست؟

یکی از ارکان تکامل بازار خودرو، بهینه سازی راه حل های موجود در حال حاضر است. یکی از جنبه‌های کلیدی توسعه فناوری‌های مرتبط با HEV این است که امکان استفاده کارآمدتر از منابعی مانند بنزین یا برق را فراهم می‌کنند. با توجه به نیازهای زیرساخت انرژی و نیاز به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، توسعه نوآوری‌های HEV به یک جنبه بسیار مهم در اجرای استانداردهای جدید الکتروموبیلت تبدیل شده است.

این موضوع نه تنها در استراتژی های شرکت های خودروسازی فردی گنجانده شده است، بلکه توسعه این نوع فناوری توسط نهادهای بین المللی مانند کمیسیون اروپا نیز مورد تاکید قرار گرفته است. نفوذ مقاماتی که منافع کشورهای مختلف را در ترویج راه حل های سبز و افزایش آگاهی مصرف کنندگان نمایندگی می کنند، ممکن است به طور موثر تقاضا برای HEV ها را افزایش دهد.

علاوه بر بهینه‌سازی راه‌حل‌های فعلی، حفظ تعادل خاصی در هنگام پیاده‌سازی حرکت الکتریکی نیز به همان اندازه مهم است. اتکای صرف به خودروهای برقی به دلیل محدودیت‌های شبکه‌های انرژی غیرممکن به نظر می‌رسد – به همین دلیل، تعداد فزاینده‌ای از موسسات تحقیقاتی روی راه‌حل‌های مرتبط با هیدروژن و سایر ابزارهای جایگزین پیشران کار می‌کنند. در مورد خودروهای الکتریکی هیبریدی نیازی به تحقیقات نوآورانه نیست. دانش و زیرساخت های فعلی این امکان را برای اکثر سازندگان فعال در بازار خودرو ایجاد می کند تا این نوع خودرو را توسعه دهند. این یک راه حل آزمایش شده است که در ذهن مصرف کنندگان وجود دارد و بنابراین از منظر ایجاد محصولاتی با هدف بازارهای اروپایی و بین المللی بسیار مهم است. در آینده می توان انتظار داشت که این بخش نقش فزاینده ای در ارتقای وسایل نقلیه سبز داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: What is the future of HEVs (hybrid electric vehicles)?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *