مقالات

شناختن قطعات خودرو (بخش اول)

شناختن قطعات خودرو (بخش اول)

مفهوم اصلی خودرو، کاملاً ساده است— چرخاندن چرخ‌ها تا شمارا به جاده ببرند. اما همان‌طور که صدها قطعه جداگانه برای فروش د فروشگاه ها نشان می‌دهند درواقع برای راه‌اندازی خودرو ماشین‌آلات زیادی لازم است.

اگر می‌خواهید بفهمید همه قطعه‌های ماشینتان چه‌کاری انجام می‌دهند، ابنجا مکانی برای شماست. در اینجا مجموعه‌ای از مقالات در مورد قطعه‌های اصلی خودرو وجود دارد.

سیستم موتور

نحوه عملکرد موتورهای خودرو

به همین دلیل است که می‌توانید پدال را روی فلز قرار دهید و در حدود 8 ثانیه از صفر به 60 برسید. موتور خودرو قطعه‌ای از نبوغ مهندسی و یکی از جالب‌ترین دستگاه‌هایی است که روزانه از آن استفاده می‌کنیم. نحوه عملکرد موتور احتراق داخلی four-stroke را بیاموزید.

نحوه عملکرد موتورهای دیزلی

تاکنون به این فکر کرده‌اید که تفاوت میان موتور گازوئیل و موتور دیزلی در چیست؟ دیزل‌ها کارآمدتر و ارزان‌تر از موتورهای گازوئیل هستند. آن‌ها به‌جای استفاده از کاربراتور یا تزریق سوخت بندر، از تزریق سوخت مستقیم استفاده می‌کنند. بررسی کنید دیگر چه عواملی وجود دارند که موتورهای دیزلی را متفاوت می‌کنند؟

نحوه عملکرد موتورهای Hemi

این موتور طراحی بی‌نظیر و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و دارای عملیات منحصربه‌فردی است. با احیاء HEMI در 2003 Dodge trucks، توجه صنعت و مصرف‌کننده به این ساختار شگفت‌انگیز جلب شد. چگونگی عملکرد آن را بررسی کنید و ببینید چه عاملی آن را از طراحی موتور معمولی متمایز ساخته است.

نحوه عملکرد موتورهای چرخشی

این موتور نوعی موتور احتراقی داخلی است. اما شبیه چیزی نیست که در بیشتر خودروها وجود دارد. به آن موتور Wankel هم میگویند. این نوع موتور، جذب، فشرده‌سازی، احتراق و خروجی را در بخش‌های مختلفی از محفظه انجام می‌دهد. با تنظیمات چرخشی بی‌نظیر و نحوه مقایسه آن ازنظر عملکرد با موتور پیستونی آشنا شوید.

نحوه عملکرد موتورهای شعاعی

موتورهای شعاعی در طول جنگ جهانی دوم به اوج خود رسیدند. اما امروزه به آن اندازه رایج نیستند. تنها جایی که هنوز می‌توانید تأثیر موتور شعاعی را ببینید، در موتور دو سیلندری موتورسیکلت هارلی دیویدسون است. ممکن است تصور شود دارای دو پیستون از یک موتور شعاعی است. درباره این موتورها بیشتر تحقیق کنید.

نحوه عملکرد موتورهای Quasiturbine

این موتور از Wankel ایده می‌گیرد و آن را بهبود می‌بخشد: به‌جای سه محفظه احتراقی، چهار محفظه دارد و تنظیم آن امکان احتراق مداوم را فراهم می‌کند. این بدین معنی است که از موتورهای دیگر در این گروه، کار آیی بیشتری دارد. با Quasiturbine بیشتر آشنا شوید و اینکه چرا ممکن است امیدوارکننده‌ترین موتور احتراقی داخلی باشد.

نحوه عملکرد محور بادامک

محور بادامک تأثیر زیادی بر عملکرد موتور دارد. آن به واردکردن مخلوط هوا/ سوخت به موتور و خارج کردن آن از اگزوز کمک می‌کند. با چشم بادامک و اینکه نوع جدید آن می‌تواند اساساً رفتار موتور را تغییر دهد آشنا شوید.

نحوه عملکرد سوپر شارژرها

از زمان اختراع موتور احتراقی داخلی، مهندسان حمل‌ونقل، معتادان سرعت و طراحان ماشین‌های سرعتی در جستجوی راه‌هایی برای افزایش قدرت آن بوده‌اند. یکی از راه‌ها نصب سوپر شارژر است که هوای بیشتری را به محفظه احتراقی وارد می‌کند. درباره اینکه آن‌ها چگونه می‌توانند موتور را کارآمدتر کنند بیشتر تحقیق کنید.

بزودی ادامه این مطلب بارگزاری خواهد شد، پس با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *