مقالات

فرمان، سیستم تعلیق و لاستیک

فرمان، سیستم تعلیق و لاستیک

نحوه عملکرد فرمان

وقتی صحبت از سیستم‌های حمل‌ونقل اصلی می‌شود، فرمان به همراه موتور و ترمز به میان می‌آید. سیستم‌های فرمان برقی کار را بسیار راحت‌تر کرده و عملکرد داخلی آن‌ها بسیار عالی است. وقتی ماشین را می‌چرخانید، به‌سادگی چیزی که فکر می‌کنید نیست. درباره سیستم‌های فرمان خودرو بیشتر تحقیق کنید.

نحوه عملکرد سیستم تعلیق

اگر راننده نتواند خودرو را کنترل کند، همه قدرتی که موتور ایجاد می‌کند، هدر می‌رود. سیستم تعلیق خودرو کارهای زیادی انجام می‌دهد، افزایش اصطکاک بین لاستیک‌ها و سطح جاده، فراهم کردن ثبات فرمان و اطمینان از راحتی مسافران. در مورد نحوه کار کردن آن و محلی که طراحی آینده در پیش می‌گیرد تحقیق کنید.

نحوه عملکرد لاستیک‌ها

در بازار مجموعه لاستیک‌های جدید وجود دارد؟ همه مشخصات تایرهای مختلف و اصطلاحات گیج‌کننده کارمندان یا کارشناسان فروش تایر بر سر شما فریاد می‌زنند که باعث می‌شود احساس کنید سرتان مانند یک تایر خارج از کنترل می‌چرخد؟ همه‌چیز در مورد لاستیک‌های اتومبیل، ازجمله معنی آن نمادهای جانبی را بیاموزید.

نحوه کار لاستیک‌های خود باد کننده

این لاستیک‌ها دو کارکرد اصلی دارند: آن‌ها فشار مناسب لاستیک برای امنیت و عملکرد در شرایط استاندارد را به‌طور خودکار حفظ می‌کنند و به راننده اجازه می‌دهند psi را در پرواز تغییر دهد تا با تغییرات شرایط زمین سازگار شود. بیاموزید که سیستم‌هایی مانند CTIS هامر چگونه کار می‌کنند.

نحوه عملکرد گیربکس‌های متوالی

توقف خودکار را با کنترل دستی راننده ترکیب کنید چیزی که به دست می‌آید گیربکس متوالی دستی است. به‌جای منفی کردن الگوی H، کمی فشار به جلو، دنده را تغییر می‌دهد. این جعبه‌دنده‌ای است که در ماشین‌های سرعتی و تعداد زیادی از خودروهای با عملکرد بالا از آن استفاده می‌شود. همه‌چیز درباره گیربکس متوالی را یاد بگیرید.

نحوه عملکرد مبدل‌های گشتاور

خودروهایی که دارای جعبه‌دنده خودکار هستند کلاچی ندارند که جعبه‌دنده را از موتور قطع کند، در عوض از وسیله‌ای شگفت‌انگیز به نام مبدل گشتاور استفاده می‌کنند. همه‌چیز را درباره آن‌ها یاد بگیرید.

سیستم‌های الکتریکی

سیم‌ها، فیوزها و اتصالات چگونه کار می‌کنند

آن‌ها ممکن است شبیه بیشتر بخش‌های ساده اتومبیلتان کار کنند. اما ضروری هستند. بله، آن‌ها به حفظ تنظیمات برای یک مسیر طولانی کمک می‌کنند و خواندن نقشه در شب را بسیار آسان‌تر می‌سازند. همچنین برای کارهایی مانند خنک کردن پنکه موتور و ترمزهای ضد قفل شما لازم هستند. بیاموزید چرا سیم‌ها فیوزها و اتصالات این‌قدر مهم هستند.

نحوه عملکرد سیستم‌های احتراق

سیستم احتراقی ماشین بخش اصلی است که به موتور کمک می‌کند تا بیشترین انرژی و کمترین آلودگی را تولید کند.

کامپیوترهای خودرو چگونه کار می‌کنند

به نظر می‌رسد خودروها هرسال که می‌گذرد پیچیده‌تر می‌شوند. بر روی ماشین‌های امروزی ممکن است 50 ریزپردازشگر نصب‌شده باشد. شاید در حال راندن یک کامپیوتر غول‌پیکر هستید. همه‌چیز را در مورد سیستم‌های کامپیوتری مختلف که خودروی شمارا کنترل می‌کنند یاد بگیرید.

نحوه کار برف‌پاک‌کن‌های شیشه جلو

بدون برف‌پاک‌کن‌ها، طوفان باران اتومبیل‌ها را تا حدی بی‌فایده می‌کند. چیزی که به‌عنوان یک سیستم دستی کار می‌کرد در حال حاضر خودکار و همچنان در حال پیشرفت است: امروزه برف‌پاک‌کن‌هایی هستند که درواقع می‌توانند باران را حس کنند. درباره ماشین‌هایی که مجهز به این ابزار ضروری هستند، تحقیق کنید.

سیستم اگزوز

مبدل‌های کاتالیزور چگونه کار می‌کنند

مبدل کاتالیزور یکی از مهم‌ترین قطعه‌های سیستم کنترل خروجی است. آن اگزوز را تصفیه می‌کند و همه آلودگی را از بین می‌برد. درباره نحوه کاهش آلاینده‌ها توسط مبدل‌های کاتالیزور که به شما در قبول شدن آزمون کمک می‌کند بیشتر یاد بگیرید.

صدا خفه کن‌ها چگونه کار می‌کنند

همه ماشین‌ها دارای صدا خفه کن هستند. کار اصلی آن، تبدیل صدای هزاران انفجار در هر دقیقه به صدایی آرام است. آن‌ها از فناوری بسیار منظمی برای کاهش صدای موتور استفاده می‌کنند. با اصولی که کار می‌کند آشنا شوید.

سایر قطعات خودرو

نحوه کار کیلومترشمارها

قرن‌هاست که کیلومتر شمارهای مکانیکی کار شمارش مایل‌ها را انجام می‌دهند. اگرچه گونه‌ای در حال انقراض هستند اما در داخل سرد هستند. یاد بگیرید این وسیله ساده چگونه مسافت را ردیابی می‌کند و در مورد کیلومترشمارهای دیجیتال تحقیق کنید.

نحوه عملکرد سیستم‌های خنک‌کننده

موتور خودروی شما آن‌قدر گرمای زیادی تولید می‌کند که سیستمی برای خنک کردن آن تا دمای مطلوب طراحی‌شده است. در حقیقت، سیستم خنک‌کننده در خودرویی که در اتوبان در حال حرکت است، گرمایی که برای گرم کردن دوخانه متوسط موردنیاز است را از بین می‌برد! همه‌چیز را در مورد سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر مایع بیاموزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *