مقالات

چگونه استفاده از پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست صنعت خودروسازی را شکل می‌دهد؟

چگونه استفاده از پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست صنعت خودروسازی را شکل می‌دهد؟

انتظار می‌رود که جاده‌های جهان تا سال 2021، شاهد 77 میلیون خودروی جدید باشند. با هر نسل جدید از خودروها، تکنولوژی حمل‌ونقل به سطوح جدیدی دست پیدا می‌کند و علم مواد نقش بزرگی ایفا می‌کند. آیا کنایه‌آمیز نیست که با همه درک گسترده ما از شیمی و شگفتی‌های تکنولوژی روز، ما هنوز دانش آموزان ابتدایی طبیعت مادر هستیم؟

مطالعه بر روی گکو به ما سیستم‌های اتصال و ترکیبی جدیدی داد. بازتابنده‌های استفاده‌شده در اتومبیل‌ها و علائم به‌طور هوشمندانه بر اساس سطح چشم‌ گربه‌ها هستند. پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست در حال حاضر همه‌جا حضور دارند. اما ما هنوز در آغاز راه هستیم. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا دریابید این پلیمرها چگونه در صنعت خودروسازی به‌طور قابل‌توجهی در حال تغییر حمل‌ونقل برای بهتر کردن آن هستند.

پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست در صنعت خودروسازی

در جهانی که سازگاری زیادی با تغییرات آب‌وهوایی دارد، صنعت خودروسازی در صندلی داغ قرار دارد. دولت‌ها و به دنبال آن مشتریان، تقاضای حمل‌ونقل کم‌مصرف‌تر دارند. خودروهای کم سوز نیازمند مواد سبک‌تر هستند. اگرچه مواد سبک‌تر و قوی‌تر تنها بخش کوچکی از نحوه استفاده از پلیمرها در تولید خودرو می‌باشد.

برخی از مزیت‌های پلیمرها عبارت‌اند از:

قابل بازیافت بودن

عمر طولانی‌تر خودرو قطعات آن

خوردگی کمتر

آزادی طراحی با قالب‌های مناسب با هر نیاز

راحتی و امنیت راننده و مسافران

پایداری در نیازهای تولید خودرو

انعطاف‌پذیری در ترکیب مؤلفه‌های جدید در سیستم

کاربردهای زیادی از پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست برای تولید اتومبیل‌ها وجود دارد. کاربردهای پلیمری که در پایین قیدشده‌اند به‌عنوان استانداردی برای تولید قطعات اتومبیل در سال 2021 پذیرفته‌شده‌اند.

پلی‌پروپیلن

پلی‌پروپیلن نوعی پلیمر ترمو پلاستیکی است که هم بادوام و هم در برابر محلول‌های شیمیایی، پایه‌ها و اسیدها مقاوم است. اساساً، قهرمان پلیمرهاست. PP، مورداستفاده در اعداد، عایق کابل و مخازن شیمیایی.

پلی یورتان

پلی یورتان از زمان کشف آن در سال 1937 پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. گاهی اوقات به آن‌همه کاره‌ترین مواد شناخته‌شده برای انسان میگویند. پلی یورتان مدرن، سخت، انعطاف‌پذیر، مقاوم در برابر ساییدگی و تغییرات دمایی است. PU مورداستفاده در ساخت پلاستیک سخت، قطعه‌هایی که آزمایش زمان‌بر آن‌ها انجام می‌شود و مورداستفاده در بالش‌های صندلی و صفحات عایق.

کلرید پلی وینیل PVC

PVC یکی از اولین پلیمرهایی است که دنیای ما را متحول کرد. به نظر می‌رسد که هنوز فاصله زیادی با اثرگذاری آن وجود دارد. آن، انعطاف‌پذیر، بازدارنده تابش و بی‌نهایت تطبیق‌پذیر است. هم قالب‌های تزریقی و هم‌فشاری

با PVC استفاده می‌شوند.

بسته به نوع نرم‌کننده‌های مورداستفاده، PVC می‌تواند متناسب باهدف خود، انعطاف‌پذیر یا خشک باشد. مورداستفاده در پنلهای ابزاری، کابل‌های الکتریکی و همچنین لوله‌گذاری مایعات.

اتومبیل‌های پلاستیکی به‌طور چشمگیری کیفیت زیادی دارند همان علم موادی که بسته‌ها و بطری‌های یک‌بارمصرف را به ما داد ازقضا در حال تولید کردن خودروهایی است که انتظار آن‌ها را نداریم. برای سبک زندگی مدرن باید از پلیمرهای الهام گرفته از محیط‌زیست، تشکر کنیم. اما همچنان که به‌عنوان نوآوری‌ها در تکنولوژی قالب‌گیری به جلو حرکت می‌کنند، تأثیر آن‌ها در تولید تازه شروع‌شده است. بنابراین اگر مایلید بیشتر بدانید، 5 مزیت استفاده از قطعه‌های قالب شده تزریقی در این مقاله را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *