مقالات

قابلیت اطمینان تویوتا هایلندر و مشکلات رایج

قابلیت اطمینان تویوتا هایلندر و مشکلات رایج

نسل دوم تویوتا هایلندر (XU40) خودرویی برای یک خانواده پرجمعیت با پول کم است. توانایی عالی در میان کانتری، جادار بودن، فضای داخلی هماهنگ، دینامیک خوب، تجهیزات، عملکرد گیربکس اتوماتیک از ویژگی های اصلی یک SUV است که به لطف آن در بازار جهانی محبوب است. این خودرو از سال 2007 توسط شرکت ژاپنی معروف تویوتا تولید می شود. این خودرو از نظر اندازه، چراغ های جلو، توری رادیاتور، سپر با نوار کرومی در پایین، چراغ های مه شکن و فاصله بهتر از سطح زمین با نسل اول متفاوت است. در نسخه جدید خودرو، طراحی قسمت جلو تغییر کرد. مشخصات ثابت باقی می ماند:

سالن هفت نفره;
واحدهای برق نوع بنزینی: حجم 2.7، 3.3 و 3.5 لیتر، قدرت 187، 273 و 212 اسب بخار.
گیربکس اتوماتیک 5 سرعته؛
دیفرانسیل کامل و دیفرانسیل جلو؛
سه پیکربندی وجود دارد: Comfort، Prestige و Lux.
سیستم تعلیق برای تمام چرخ ها مستقل است.
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت – 8.2 ثانیه؛
مصرف سوخت به طور متوسط 12.5 لیتر در 100 کیلومتر است.
در این مقاله از مزایا و معایب نسل دوم تویوتا هایلندر به شما خواهیم گفت. اطلاعات ارائه شده به شما این ایده را می دهد که هنگام خرید خودروی مورد نظر به چه نکاتی توجه کنید و همچنین اینکه آیا اصلاً ارزش خرید دارد یا خیر.

مزایای تویوتا هایلندر و قطعات آن

قابلیت اطمینان بالا. چه می توانیم بگوییم، خودرویی که اصالتاً ژاپنی است باید پیشینی قابل اعتماد باشد، به خصوص اگر تویوتا باشد. تجربه چندین ساله در ساخت خودرو خود را احساس می کند. بنابراین، اکثر قطعات و مکانیزم های OEM تویوتا با حاشیه ایمنی زیادی ساخته می شوند و به ندرت برای تعمیر “ترک” می شوند.
فضای داخلی جادار و صندوق عقب بزرگ. ویژگی برجسته تویوتا هایلندر فضای داخلی و صندوق عقب آن است. باور کنید، اینجا چیزی برای تعجب وجود دارد. فضای داخلی تویوتا به منظور راحتی و استفاده منطقی از فضای موجود و قطعات خودرو با کوچکترین جزئیات کار شده است: تعداد زیادی طاقچه های مختلف وجود دارد که می توان وسایل کوچک را تا کرد، یک میز راحت در آن ذخیره می شود. محفظه پایینی تکیه گاه خیلی سریع نصب می شود و می توان به همان سرعت آن را جدا کرد، تعداد زیادی جا لیوانی برای همه سرنشینان و غیره. این تنها بخش کوچکی از چیزی است که می توانید در داخل کابین تویوتا پیدا کنید.
موتور قدرتمند و قابل اعتماد. موتور 3.5 لیتری V6 آشنا برای دارندگان کمری، حتی در زیر کاپوت یک کراس اوور بزرگ، عملکرد خوبی دارد. قابلیت اطمینان باورنکردنی آن کاملاً با ویژگی های قدرت عالی ترکیب شده است که به این خودروی سنگین اجازه می دهد در 8.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که برای این کلاس کاملاً خوب است.
گیربکس اتوماتیک بالا. با وجود بارهای سنگین و چهار چرخ متحرک دائمی، یکی از قطعات مهم OEM تویوتا، گیربکس، تقریباً در هر شرایط کاری، بدون نیاز به توجه ویژه، با عملکردهای خود کاملاً کنار می آید. تنها چیزی که می تواند آن را غیرفعال کند خدمات نابهنگام یا بی کیفیت است.
هندلینگ عالی همچنین توجه زیادی به ویژگی های رانندگی شد. به لطف سنجیده طراحی قطعات تویوتا، استفاده از پیشرفت ها و مواد مدرن و همچنین محاسبات صحیح انجام شده است. این خودرو، همانطور که صاحبان می گویند، با هر سرعتی به طرز شگفت انگیزی رانندگی می کند.
فاصله زیاد از زمین این پلاس را می توان تقریباً به هر کراس اوور موجود در بازار اختصاص داد، اما دور زدن آن نامناسب است. از آنجایی که این خودرو با در نظر گرفتن مقداری تخلیه طراحی شده است، فاصله بالای آن از سطح زمین به شما کمک می کند تا در بخش های دشوار جاده که برای تعداد زیادی از نمایندگان دیگر کلاس SUV غیرقابل دسترس است، حرکت کنید.
نقدینگی بالا در بازار ثانویه. با جمع بندی نکات مثبت فوق این خودرو، نتیجه گیری به خودی خود حکایت از نقدشوندگی آن در بازار خودروهای دست دوم دارد. با ترک نمایندگی خودرو، تویوتا هایلندر به همان سرعتی که در مورد سایر خودروها انجام می شود ارزش خود را از دست نمی دهد، بنابراین فروش آن با پول خوب بسیار آسان است.


معایب تویوتا هایلندر و قطعات آن

از معایب تویوتا هایلندر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سالن. تنها نقطه ضعف کابین یکی از مهم ترین قطعات OEM تویوتا سیستم تهویه مطبوع است. در سال سوم یا چهارم کار از کار می افتد و بلافاصله از کار می افتد. می توانید مشکل را حل کنید. برای انجام این کار، باید پانل جلویی را جدا کرده و تمام مخاطبین را دوباره لحیم کنید.
فرمان. در هنگام پیچیدن، خودرو صدایی غیرمجاز منتشر می کند. و فرقی نمی کند ماشین نو باشد یا دست دوم. این عیب در همه خود را نشان می دهد. دلیل آن هم برگشت اتصال اسپلاین شفت فرمان میانی است. فقط با تعویض این گره می توانید از شر بیماری خلاص شوید. اگر خودرو تحت گارانتی باشد، نمایندگی مجاز این کار را به صورت رایگان انجام می دهد.
شاسی بلند. پایه های تثبیت کننده که نقطه ضعف سیستم تعلیق هستند نیز دردسرساز خواهند بود. طول عمر آنها کم است و به 20-30 هزار کیلومتر می رسد. پس از آن، جایگزینی برای موارد جدید ضروری است. و در سیستم ترمز، دیسک های ترمز آسیب پذیر هستند. آنها در 40-60 هزار کیلومتر شکست می خورند. برای جلوگیری از این امر لازم است به طور مرتب کولیس ها را روغن کاری کنید.
درایو زمان بندی درایو زمان بندی برای یک موتور 2.7 لیتری قابل اعتمادتر از 3.5 لیتر است که هر 100 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. در طی این روش، نصب یک پمپ جدید بر روی سیستم خنک کننده مناسب است. مشکلاتی با تعویض شمع های موتورهای V6 در سیلندرهای عقب ایجاد می شود. این روش کاملاً پیچیده است. عمر مفید این لوازم یدکی تویوتا کم است، گویی از بنزین بی کیفیت استفاده می کنید.
با وجود این واقعیت که تویوتا هایلندر 2 (XU40) یک SUV است، هنوز هم بهتر است آن را در جاده آسفالته کار کنید. در عین حال، یک سواری آرام را انتخاب کنید. مجموعه خوبی از ویژگی های خارج از جاده این خودرو را متمایز نمی کند، اما قابلیت اطمینان و عملی بودن در بالاترین سطح است. با استفاده از قطعات OEM تویوتا برای این خودرو می توانید به آن بسنده کنید و کاستی ها را تا حد امکان فراموش کنید. و اگر قطعات تویوتا را به صورت آنلاین در PartSouq خریداری کنید، می توانید هزینه بالای خدمات را نیز فراموش کنید.

سوالات متداول قابلیت اطمینان تویوتا هایلندر و مشکلات رایج

تویوتا هایلندر کجا تولید می شود؟
تویوتا هایلندر در کارخانه پرینستون در ایندیانا، ایالات متحده آمریکا ساخته و مونتاژ می شود.

تویوتا هایلندر چقدر عمر می کند؟
تویوتا هایلندر تا 300000 مایل یا حدود 20 سال عمر می کند. نکته اصلی برای این کار استفاده از قطعات OEM تویوتا است که می توان آنها را به صورت آنلاین خریداری کرد.

آیا نگهداری تویوتا هایلندر گران است؟
تویوتا هایلندر یک SUV با هزینه نگهداری بالاتر از میانگین صنعت برای مدل های محبوب این نوع خودرو است. اما هزینه را می توان با خرید آنلاین قطعات OEM تویوتا کاهش داد.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: Toyota Highlander Reliability and Common Problems

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *