مقالات

کنترل سواری مغناطیسی چیست؟

کنترل سواری مغناطیسی چیست؟

وقتی از کنترل سواری مغناطیسی صحبت می کنیم، بلافاصله به سیستم MagneRide اشاره می کنیم. این سیستم در طول دهه 90 توسعه یافت و تنها در اواسط سال 2002 در Cadillac Seville STS معرفی شد. شرکت دلفی به طور خاص برای جنرال موتورز درگیر این کار بود.

احتمالاً می دانید که بیشتر شوک ها بر اساس اصل میرایی هیدرولیک کار می کنند. ضربه گیرها از مایعی مانند روغن برای جلوگیری از حرکت استفاده می کنند. اکثر کمک فنرهای هیدرولیک سنتی شبیه یک سرنگ هستند. لوله متصل به بدنه روی عنصر پیستون غوطه ور در روغن فشار می آورد. برای حرکت کمک فنر، روغن باید جایی برود. بنابراین، سوراخ هایی در پیستون وجود دارد که اجازه می دهد روغن جریان یابد.

دو راه برای تأثیرگذاری بر سرعت کمک فنر وجود دارد. یکی از راه‌های تاثیرگذاری بر میرایی کمک فنر، تغییر ویسکوزیته سیال است. روش دیگر برای تغییر دبی استفاده از همان سیال است، اما در همان زمان، اندازه روزنه ای را که از آن عبور می کند تغییر می دهیم.

کمک فنرهای سنتی غیر قابل تنظیم هستند. بنابراین، در ابتدا باید نوع تعلیق مورد نظر خود را انتخاب کنید. بسیاری از خودروهای لوکس مدرن دارای عملکرد تعویض تعلیق هستند. در واقع، شما می توانید کمی ویژگی های آن را تغییر دهید. اما آنها هنوز به دلیل سرعت عمل مکانیکی در خود شوک محدود هستند. و من می خواهم میرایی فوراً تغییر کند. اینجاست که Magnetic Ride Control به کمک می آید.

کنترل سواری مغناطیسی چگونه کار می کند؟

مایع هیدرولیک MagneRide یک سیال هیدرولیک مصنوعی با اضافه کردن ریزدانه های آهن است. تحت تأثیر یک میدان مغناطیسی، مایع به طور اساسی ویسکوزیته اولیه خود را به حالت یک جسم ویسکوالاستیک تغییر می دهد. توجه به این نکته مهم است که تنش تسلیم یک مایع در حالت فعال را می توان با تغییر شدت میدان مغناطیسی بسیار دقیق کنترل کرد.

هر کمک فنر تک لوله ای یک پیستون حاوی دو سیم پیچ الکترومغناطیسی و دو کانال کوچک برای جریان سیال دارد. هنگامی که یک جریان به آهنرباهای الکتریکی اعمال می شود، یک میدان مغناطیسی با شدت متغیر تشکیل می شود – این نحوه کار آهنرباهای الکتریکی است. هنگامی که آهنرباهای الکتریکی خاموش می شوند، مایع آزادانه در کانال ها حرکت می کند. اما هنگامی که آنها روشن می شوند، ذرات آهن در مایع ساختار فیبری را در لوله ها در جهت میدان مغناطیسی تشکیل می دهند. پیوند قوی بین ذرات آهن، ویسکوزیته فعال مایع را افزایش می دهد و در نتیجه یک تعلیق سفت ایجاد می کند.

اکنون سه نسل از MagneRide وجود دارد. دو نسل اول در برابر مشکلات مکانیکی مقاوم بودند. اما استفاده از یک سیم پیچ تکی باعث نشد که تغییر بین حالت های تعلیق آنی باشد، زیرا جریان گردابی ایجاد شد. در نسل سوم، سیم پیچ های اضافی اضافه شد که وقوع جریان گردابی را حذف کرد. کنترل سواری مغناطیسی در حال حاضر بسیار محبوب است. بسیار راحت و به نوعی قابل اعتمادتر از کمک فنرهای سنتی است.

سوالات متداول کنترل سواری مغناطیسی چیست؟

کنترل سوار مغناطیسی را از کجا بخریم؟
اگر علاقه مند به تعویض کمک فنرهای خود با جدید هستید – با ما در PartSouq تماس بگیرید. مجموعه بزرگی از کنترل سواری مغناطیسی در اینجا با قیمت وفاداری وجود دارد که ممکن است کمتر از وب سایت های رسمی قطعات یدکی باشد.

کدام خودروها به طور پیش فرض دارای سیستم MagneRide هستند؟
MagneRide اولین بار توسط جنرال موتورز در سدان Cadillac Seville STS مورد استفاده قرار گرفت، اولین بار در یک خودروی اسپورت در C5 Corvette 2003 استفاده شد و اکنون به عنوان سیستم تعلیق استاندارد یا یک آپشن در بسیاری از مدل ها برای کادیلاک، بیوک، شورلت و سایر خودروهای GM استفاده می شود. همچنین می توانید آن را در وسایل نقلیه ویژه هولدن، فراری، فورد و آئودی پیدا کنید.

مزایا و معایب کنترل سواری مغناطیسی
از مزایای آن می توان به سادگی طراحی مکانیزم، افزایش سطح اطمینان و دوام کلیه قسمت های مکانیزم، افزایش نرمی میرایی نیروهای زیاد و با تنظیم تعداد واشرهای مغناطیسی متحرک، مقادیر بزرگتر یا کوچکتر را مرطوب کنید. نقطه ضعف اصلی جدید قیمت آن است که به طور قابل توجهی بر امکان توزیع انبوه دستگاه تأثیر می گذارد. همه اینها به دلیل هزینه بسیار بالای سیالات مغناطیسی است که در برابر دآمیناسیون مقاوم هستند و دامنه نسبتاً گسترده ای از دماهای عملیاتی دارند.

برای اطلاعات بیشتر با تیم ما تماس بگیرید. شماره تماس: 47951 021

منبع: What is Magnetic Ride Control?

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *